7.3.2008

viikko 9 ja hyviä uutisia

Mulla oli taas tarkistyskäynti fyssarilla, koska kuntoutus ei oo edennyt tarpeeks hyvin tähän mennessä, mutta nyt tuli vihdoin hyviä uutisia:

Olin ensinnäkin venyttänyt kaks iltaa jalkaa suoraks ja kivutkin vähenivät, joten olin päässyt kokeilemaan niitä ketterysshyppelyitä ihan eri tavalla kuin aiemmin. Lisäksi olin käynyt vesijuoksemassa edellisenä iltana, mikä laittaa nesteet liikkeelle ja vähentää turvotusta.

Niinpä sain jalan suoraksi asti!! (Tosin passiivisena se oli vielä millin irti alustasta, mutta autettuna 0 milliä - vihdoin.)
Lisäksi pystyin hyppimään jo kiertohyppelyitä, yhdellä jalalla aina 5 hypähdystä kerrallaan (aika huteraa ja tömähtelevää se kuitenkin on), kokeiltiin luisteluhyppyjäkin, sivuloikkia ja pituushyppyjä eri muodoissa.

Ihan eri fiilis tällä kertaa verrattuna pariin aiempaan!! Ja mahdollisesti suurin ero oli se, että kahtena edellisenä iltana pakotin jalkaa suoraksi - särkylääkettä naamariin ja venyttelemään.

Seuraavaksi aion saada sen vihdoin kunnolla koukkuun, mutta koko ajan pitää
  • treenata sekä suoristamista että koukistamista,
  • treenata voimaa,
  • treenata ketteryyttä ja lihashallintaa, koordinaatiota.

Tarkoittaa melkein 1-2 tunnin treenejä joka päivä. Enemmän tulee nyt urheiltua kuin koskaan (no ei sentään), ja vaikka muutos näkyy toki vasemmassa jalassa, niin tuntuu, että tän panostuksen jälkeen mun pitäis olla ihan huippu-urheilija-kunnossa ennen kuin todellinen kevät koittaa. I wish.

Ihanaa muuten, että nyt on ollut jo vähän aikaa talvi ulkona: yöpakkasia ja maassa vähän lunta.

Ei kommentteja: